W Republice Południowej Afryki obowiązuje aż 11 języków urzędowych, wśród nich jest także angielski, który spełnia ważną funkcję komunikacyną między różnymi licznymi grupami etnicznymi w kraju. W regionie KwaZulu-Natal, gdzie znajduje się Misja Lourdes, umiejętność posługiwania się językiem angielskim może znacząco poprawić szanse zawodowe dzieci w przyszłości. Niestety, poziom nauczania języka angielskiego w szkołach publicznych jest bardzo niski. Zazwyczaj dziecko z ubogiej rodziny, które nia miało żadnego wsparcia, nie ma szans kontynuować nauke i otrzymać zawód po szkole.
Celem tego projektu jest podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego na terenie Misji Lourdes poprzez prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych oraz zastosowania na tych zajęciach innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego, które są skierowane na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z biednych rodzin, są niezwykle ważne i potrzebne z wielu powodów, szczególnie w kontekście Republiki Południowej Afryki (RPA).
Znajomość języka angielskiego jako klucz do sukcesu: W RPA język angielski jest jednym z oficjalnych języków i dominuje w wielu sferach życia publicznego, edukacji wyższej i rynku pracy. Biegła znajomość angielskiego otwiera drzwi do lepszych możliwości edukacyjnych i zawodowych, co jest kluczowe dla dzieci z ubogich rodzin, które pragną poprawić swoją sytuację życiową.
Integracja społeczna: Znajomość języka angielskiego pomaga dzieciom lepiej integrować się z resztą społeczeństwa, co jest szczególnie ważne w kraju tak zróżnicowanym kulturowo jak RPA. Daje im to możliwość swobodnego komunikowania się i uczestniczenia w życiu społecznym oraz kulturalnym.
Zmniejszenie nierówności ekonomicznych: Edukacja jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi w walce z ubóstwem. Dzięki znajomości języka angielskiego, dzieci z biednych rodzin mogą zdobyć lepsze wykształcenie i wyższe kwalifikacje, co w dłuższej perspektywie prowadzi do lepszych szans na znalezienie dobrze płatnej pracy.
Wsparcie emocjonalne i psychologiczne: Dzieci z ubogich rodzin często borykają się z wieloma wyzwaniami, takimi jak brak stabilności, stres związany z trudną sytuacją materialną czy brak wsparcia edukacyjnego w domu. Kursy języka angielskiego mogą dostarczyć im dodatkowego wsparcia, motywacji i poczucia własnej wartości, co ma ogromne znaczenie dla ich rozwoju osobistego.
Kosztorys: Dofinansowanie projektu obejmie koszty wynagrodzeń dla nauczycieli, zakup 15 laptopów oraz oprogramowania, zakup ekranu multimedialnego, materiałów edukacyjnych (gry, książki i tp.) a także dofinansowanie kosztów transportu. Kwota całkowita projektu: 69 000 złotych