Ninon ma 13 lat i marzy o studiach medycznych. Jest uczennicą Collège de la Salle w Doumé. Rodzice Ninon rozważają wysłanie córki na kursy języka angielskiego do stolicy kraju, Yaoundé (Jaunde), oddalonej o 280 km od ich rodzinnego miasta. Są gotowi na poświęcenia, aby zapewnić jej jak najlepsze możliwości na przyszłość.
Jednak stworzenie pracowni językowej w Collège w Doumé, wyposażonej w laptopy i zasoby dydaktyczne, pozwoliłoby Ninon i innym uczniom na intensywną naukę języka angielskiego bez konieczności opuszczania domu w tak młodym wieku. Dzięki temu uczniowie będą mogli zdobywać biegłość w angielskim w swoim własnym środowisku.
Junior Colby ma 14 lat i marzy by zostać inżynierem IT (tj. technologii informatycznych). Pasjonuje się informatyką, ale ze względu na bardzo ograniczoną liczbę komputerów w szkole, uczniowie mają głównie zajęcia teoretyczne i rzadko kiedy mają okazję pracować na komputerach. Dodatkowo, te nieliczne urządzenia są przestarzałe i wyposażone w stare oprogramowanie.
Colby pochodzi z ubogiej rodziny, która utrzymuje się tylko z niewielkiej emerytury ojca. Jego marzeniem jest pójść na studia związane z programowaniem, zostać inżynierem IT i pomóc rodzinie wyrwać się z biedy.
Stworzenie nowoczesnej sali komputerowej w Collège de la Salle umożliwi Juniorowi Colby’emu oraz jego rówieśnikom, którzy dzielą tę samą pasję i marzenia związane z informatyką, rozwijanie umiejętności programowania i dążenie do realizacji swoich ambicji zawodowych.
Dofinansowanie projektu obejmie roczny koszt wynagrodzeń nauczycieli, zakup 20 laptopów dla pracowni językowej oraz 20 laptopów dla pracowni komputerowej wraz z oprogramowaniem, zakup ekranu multimedialnego, drukarki, materiałów edukacyjnych, a także zakupu mebli, zakładanie alarmu oraz klimatyzacji.
Kwota całkowita projektu (wyposażenie dwóch pracowni + roczne wynagrodzenie nauczycieli): 157 600 złotych.